Kultura jako pamięć. Posttradycjonalne znaczenie przeszłości
Kraków 2012, NOMOS.
| SPIS TREŚCI | |
| Przedmowa (Elżbieta Hałas) | 11 |
| I. Pamięć w posttradycjonalnej kulturze współczesnej | |
| Elżbieta Tarkowska | |
| Pamięć w kulturze teraźniejszości | 17 |
| Kaja Kaźmierska | |
| Współczesna pamięć komunikacyjna i kulturowa. Refleksja inspirowana koncepcją Jana Assmanna | 43 |
| Andrzej Szpociński | |
| Widowiska przeszłości. Pamięć jako wydarzenie | 63 |
| Piotr Kwiatkowski | |
| Kategoria przeszłości w potocznej pamięci zbiorowej | 76 |
| II. Pamięć kulturowa w działaniu i refleksji | |
| Zofia Rosińska | |
| Praca pamięci | 107 |
| Tadeusz Szawiel | |
| Nietzsche jako krytyk pamięci: pamięć jako życie i pamięć jako nauka | 127 |
| Stanisław Judycki | |
| Ponadindywidualna tożsamość i pamięć moralna | 142 |
| Elżbieta Hałas | |
| Przeszłość i przyszła teraźniejszość: refleksyjna pamięć kulturowa | 153 |
| III. Kultury pamięci: między globalizacją a lokalnością | |
| Leszek Korporowicz | |
| Tożsamości kulturowe u korzeni | 177 |
| Michał Łuczewski, Tomasz Maślanka, Paulina Bednarz-Łuczewska | |
| Transnarodowa pamięć i sfera publiczna. Zmaterializowane miejsca pamięci w Polsce i w Niemczech | 202 |
| Małgorzata Melchior | |
| Śladami lokalnej przeszłości – pamięć jako przedmiot animacji kultury | 227 |
| Karol Franczak | |
| Parezja jako medium pamięci. Paradoksy i wątpliwości | 235 |
| Magdalena Nowicka | |
| Intelektualista jako nośnik pamięci publicznej. Koncepcja Edwarda W. Saida a analiza sporów o pamięć | 256 |
| Noty o autorach | 275 |
| Indeks osób | 281 |
| Summaries | |
| Culture as Memory. The Post-Traditional Meaning of the Past | 287 |